FYLGIA ADVOKATBYRÅ AMBASSADÖR FÖR NY UTSKRIFTSLÖSNING

Fylgia

En rejäl utrensning i hemmet av onödiga saker har vi nog alla gjort. Det ger en skön känsla efteråt och sällan saknar man dessa prylar. Detsamma gäller för företag. Advokatfirman Fylgia levde länge med en skrivarlösning som aldrig fungerade som den skulle. Men de tog tag i problemet och bytte ut hela lösningen.

En felaktig installation och funktioner som man inte kom tillrätta med under en hel avtalsperiod. Det var utgångspunkten när Sven-Inge Stern på Fylgia drog igång en ny upphandling av utskriftlösningar hösten 2016. Sven-Inge var ute och träffade många potentiella leverantörer och kom snabbt fram till att det bästa för Fylgia var att testa en helt annan lösning och ny hårdvara.

Fylgias verksamhet är relativt pappersintensiv. De förbrukar mer papper än den genomsnittliga arbetsplatsen, och även om man jobbar mot digitalisering går det framåt men inte så snabbt. Behovet av en väl fungerande utskriftslösning är därför stort.

För sent delta i upphandlingen

När Toshiba kom in i Fylgias upphandlingsprocess hade Fylgia mer eller mindre bestämt sig för ett av de andra förslagen. Toshibas kundansvarige, Hampus Björklund, fick beskedet att det inte var någon idé för Toshiba att gå vidare. Men efter ett besök på Toshibas Solnakontor växte Fylgias intresse för Toshibas lösning.

– Vi kom in sent i processen men insåg att vår lösning med bland annat OCR-tolkning och automatisk tonerleverans skulle lösa många av de problem som Fylgia upplevde, konstaterar Hampus.

– Det var många parametrar som påverkade beslutet av leverantör. Vårt intryck av företaget, den personliga relationen och hur vi trodde att de skulle fungera som samarbetspartner. I det här fallet var Toshiba det bästa alternativet och hade dessutom den bästa tekniska lösningen, säger Sven-Inge.

Alla delar fungerar som det är tänkt

Förutom OCR-tolk och automatiska tonerleveranser uppskattar Sven-Inge möjligheten att få bra rapporter, till exempel ”Executive Summary”.

– Jag ser vilka skrivare som går mest och kan utifrån det bestämma om jag ska flytta på någon skrivare. Jag ser också vår totala förbrukning och vilka som skrivit ut mest, vilket är intressant då vi strävar efter att minska vår pappersförbrukning, berättar han.

Upp till bevis för Toshibas lösning

Till midsommar har tjänsten varit uppe och rullat i två år och enligt Sven-Inge är de övriga 60 medarbetarna på kontoret väldigt nöjda.
– Maskinerna har motsvarat förväntningarna. Vi får inte som tidigare, problem med en massa felmeddelanden och serviceärendena är väldigt få. Även den automatiska tonerleveransen fungerar smidigt.

Sven-Inge är till och med så nöjd med lösningen att han ställde upp och gjorde en demonstration av den för ett annat företag som precis startat en upphandling. Om det blev någon affär? Ja, Sven-Inge kunde berätta om fördelarna med lösningen utifrån Fylgias behov, vilket låg helt i linje med den nya kundens behov.

 

Om Fylgia
Fylgia är en advokatbyrå som utgår från Stockholm och erbjuder fullservicetjänster inom affärsjuridik. På kontoret finns cirka 60 anställda.

VILL DU VETA MER?

Lämna dina kontaktupgifter så hör vi av oss inom kort.(* obligatoriskt fält)